OTWARCIE HOTELU 5 CZERWCA 2020
Działania Hotelu HABENDA w związku z pandemią COVID-19
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA
Informacje ogólne:
- Wprowadzane procedury są zgodne z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego dla funkcjonowania hoteli w Polsce w trakcie epidemii COVID-19 z dn. 28.04.2020.
- Procedury są aktualizowane na bieżąco, zgodnie z wydawanymi rozporządzeniami i wytycznych.
Cel wdrażanych procedur:
- Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla pracowników (obsługi) i Gości hotelu.
- Minimalizowanie ryzyka zakażenia Gości oraz innych osób z zewnątrz, w tym dostawców.
- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie hotelu w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed ryzykiem zakażenia.
- Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
Wytyczne zostały podzielone na cztery części:
- Zapewnienie bezpieczeństwa w hotelu.
- Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze.
- Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osób/Gości zakażenia koronawirusem.
- Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi.
Podsumowanie najważniejszych procedur:
- Pokoje oraz powierzchnie i sprzęty po każdym pobycie Gości są dezynfekowane (klamki, piloty TV, włączniki, telefony itp.).
- W trakcie pobytu Gości sprzątanie pokoi jest ograniczone do minimum – wyłącznie na życzenie Gościa, pod jego nieobecność w pokoju, z zachowaniem wszelkich procedur sanitarnych.
- W pokojach zostały zlikwidowane suszarki do włosów – zgodnie z wytycznymi GIS.
- Śniadania (tylko serwowane – rezygnacja z bufetów) i inne posiłki, zamówione w restauracji a’la carte są dostarczane do pokoi lub serwowane w restauracji z zachowaniem dwumetrowych odstępów między stolikami. Godziny śniadań (7:00-10:00) i godziny otwarcia restauracji (12:00-22:00) pozostają bez zmian.
- Pub jest dostępny dla Gości hotelowych z zachowaniem dwumetrowych odstępów między stolikami. Godziny otwarcia pubu bez zmian.
- Basen hotelowy jest dostępny na wyłączność tylko dla osób wspólnie zakwaterowanych w pokoju – obowiązuje rezerwacja. Maksymalny czas korzystania z basenu to 60 minut. Strefa basenowa jest dezynfekowana każdorazowo po opuszczeniu jej przez Gości.
- Bowling hotelowy jest dostępny na wyłączność tylko dla osób wspólnie zakwaterowanych w pokoju – obowiązuje rezerwacja. Do dyspozycji Gości są dwa skrajne tory, które pozwalają na zachowanie bezpiecznej odległosci 2 metrów. Strefa bowlingowa jest dezynfekowana każdorazowo po opuszczeniu jej przez Gości.
- Rowery – wypożyczalnia rowerów jest otwarta. Obowiązuje ustalony cennik. Po każdym użyciu rowery są dezynfekowane.
Zapewnienie bezpieczeństwa w hotelu:
- Przy ladzie recepcyjnej może przebywać jedna osoba, ogólnie w recepcji i holu recepcyjnym mogą przebywać cztery osoby.
- Na terenie hotelu znajduje się sześć dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla Gości: przy ladzie recepcyjnej, przy wejściu do restauracji, do pubu, na basen i na bowling oraz przy toaletach ogólnodostępnych.
- Istnieje możliwość zakupu w recepcji maseczek ochronnych. Cena: 5 zł brutto/szkuka.
- W toaletach ogólnodostępnych i na basenie znajduje się instrukcję mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki. Przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcję prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Pracownicy zostali zaopatrzeni w sprzęt i środki do dezynfekcji powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy. Pracownicy przestrzegają wymaganego dystansu przestrzennego między personelem a Gośćmi (2 metry) w pomieszczeniach do spożywania posiłków. Kierownicy działów, pod nadzorem dyrekcji, codziennie monitorują prace porządkowe w swoim rewiże.
- Proces meldunkowu został uproszony, by ograniczyć do minimum czasu przebywania Gościa przy recepcji.
- Maksymalnie w hotelu mogą przebywać 64 osoby (32 pokoje x dwie osoby).
- Z użytkowania zostały wyłączone pomieszczenia takie, jak: basen, sauny, jacuzzi, pub, w których mogą tworzyć się skupiska ludzi, do czasu wejścia w kolejną fazę odmrażania. Umożliwiamy jednak korzystanie z ww. przestrzeni w sytuacji wynajęcia ich na wyłączność przez Gości hotelu, wspólnie zakwaterowanych w pokojach.
- Istnieje możliwość użytkowania sal konferencyjnych na zasadach opisanych aktualnymi przepisami prawa (zachowanie dystansu społecznego, wynoszącego minimum 2 m odległości między osobami).
- Został wprowadzony bezwzględny zakaz przebywania w hotelu osób tam niezakwaterowanych.
- Bieżąca dezynfekcja jest przeprowadzana co godzinę – toalety ogólnodpstępne, blat recepcyjny (po każdym Gościu), klamki, poręcze, uchwyty, telefony, klawiatury komputerów, urządzenia w pomieszczeniach socjalnych oraz inne, często dotykane powierzchnie.
- Precyzyjnie dozowane są profesjonalne środki myjące.
- Ograniczenie rutynowego sprzątania pokoi, które odbywa się jedynie na życzenie Gościa.
- Po każdym Gościu przeprowadzane jest rutynowe sprzątanie pokoi i dezynfekcja wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (piloty, włączniki) i gruntowne wywietrzenie pomieszczeń.
- Pokój jest oddawany do ponownie wynajęcia po zakończeniu dezynfekcji.
- Personel sprzątający jest wyposażonyw jednorazowe maseczki, rękawiczki (w razie potrzeby w jednorazowy fartuch z długim rękawem) i przestrzega ich używania.
- Pościel i ręczniki są prane w temp. min 60°C z dodatkiem detergentu i dostarczane w reżimie sanitarnym.
- Hotelowe suszarki nadmuchowe zostały usunięte z łazienek hotelowych.
- Systematycznie są wietrzone wszystkie wspólne pomieszczenia hotelowe w wyznaczonych zakresach czasowych.
- Restauracja i pub hotelowy funkcjonują w reżimie sanitarnym (z uwzględnieniem zakazu organizowania posiłków w formie bufetu). Istnieje możliwość serwowania posiłków tylko dla Gości hotelu w przestrzeni restauracji pod warunkiem zachowania minimum 2 m odległości między osobami spożywającymi posiłek.
- Dezynfekcja odbywa się po każdym użyciu rowerów, udostępnianych Gościom.
- W związku z zagrożeniem wirusem COVID -19 hotel ma prawo do zawieszenia lub ograniczenia usług, które zwiększałaby zagrożenie Gości oraz personelu hotelu, m.in. dostarczanie bagaży do pokoi itp.
- Został wyznaczony i przygotowany (m.in. wyposażony w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekujący) pokój (nr 114), w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
- W recepcji znajduje się informacja z potrzebnymi numerami telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej i służb medycznych.
- Procedury bezpieczeństwa dla Gości, zastosowane w związku z wirusem COVID-19 w hotelu, znajdują się w recepcji oraz na stronie internetowej hotelu.
Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osób/Gości zakażenia koronawirusem:
- W przypadku wystąpienia niepokojących objawów choroby, jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, Gość nie zostanie wpuszczony na teren hotelu. Zostanie poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego, celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
- Jeśli Gość mieszka w hotelu – zostanie czasowo odizolowany w dedykowanym pomieszczeniu. Pracownik recepcji powiadomi dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i zgłosi incydent do dyrekcji hotelu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym osoba poruszała się i przebywała. Zostanie przeprowadzone rutynowe sprzątanie, zgodnie z procedurami hotelu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Dyrekcja ustali listę pracowników i Gości (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w częściach obiektu, w których przebywał klient i zaleci stosowanie się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
- Przyjmowanie Gości zostanie wstrzymane. Właściwa miejscowo powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna otrzyma stosowną informację o zdarzeniu. Niezbędne będzie ścisłe zastosowanie wydanych instrukcji i poleceń.
Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze:
- Zadania i procesy, które wymagają ścisłej interakcji zostały zorganizowane w taki sposób, aby zwiększyć fizyczne odległości między pracownikami i zachować bezpieczeństwo pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (minimum 1,5 m).
- Zmiany pracy zostały podzielone w taki sposób, aby zwiększyć bezpieczeństwo pracowników przebywających w danym momencie na terenie hotelu, stosownie do możliwości.
- Ograniczono liczbę pracowników korzystających w tym samym czasie ze wspólnych obszarów, w tym szatni i pomieszczenia socjalnego, by umożliwić zachowanie dystansu społecznego minimum 2 m. Pracownicy hotelu zostali wyposażeni w środki ochrony indywidualnej w tym, maski lub przyłbice, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji rąk, a w razie potrzeby w nieprzemakalne fartuchy z długim rękawem.
- Zalecenia dla pracowników:
- Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem.
- Nosić osłonę nosa i ust, ewentualnie przyłbicę oraz rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków.
- Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane są 2 metry).
- Regularnie często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
- Podczas kaszlu i kichania zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce.
- Starać się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Dołożyć wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy. Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł czy biurko.
- Regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
- Unikać dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość.
- Regularnie odbywa się wietrzenie nieklimatyzowanych pomieszczeń.
- Ograniczono do niezbędnego minimum spotkania i narady wewnętrzne.
- Ograniczono korzystanie pracowników z przestrzeni wspólnych, w tym:
- wprowadzono różne godziny przerw,
- zmniejszono liczbę pracowników korzystających ze wspólnych pomieszczeń w danym czasie, m.in. przez rozłożenie przerw na posiłki.
- Do bezpośredniego kontaktu z Gościem nie zostały dopuszczone osoby powyżej 60 roku życia oraz osoby przewlekle chore.
- Wprowadzono obowiązek stosowania przez dostawców hotelu środków ochrony osobistej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
- Wdrożono procedury postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji podejrzenia zakażenia.
- Celem ograniczenia kontaktów międzyludzkich wprowadzono do komunikacji telefony i pocztę elektorniczną (tam gdzie jest to możliwe).
Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi:
- Personel hotelu zapoznał się z wprowadzonym protokołem związanym z wirusem COVID-19 (przekazano najważniejsze wytyczne i obowiązki w tym zakresie).
- Pracownicy i obsługa hotelu zostali poinformowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, ale pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
- Na bieżąco śledzimy informacje GIS i Ministra Zdrowia, które są dostępne na stronach www.gis.gov.pl lub www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujące przepisy prawa.
- Pracownik, u którego stwierdzono niepokojące objawy, sugerujące zakażenie koronawirusem, zostanie niezwłocznie odsunięty od pracy i odesłany transportem indywidualnym do domu. Wstrzymane będzie przyjmowanie Gości, a odpowiednia informacja trafi do właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej z zastosowaniem się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
- Pracownik będzie oczekiwał na transport w wyznaczonym pomieszczeniu (pok. 114), dzięki temu zostanie czasowo odizolowany od innych osób.
- Zostanie ustalony obszar, w którym pracownik się poruszał się i przebywał. W dalszej kolejności przeprowadzone będzie rutynowe sprzątanie, zgodnie z procedurami zakładowymi oraz dezynfekcja powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Obsługa zastosuje się do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
Kontakt bezpośredni:
W przypadku pomocy czy pytań odnośnie rezerwacji, środków bezpieczeństwa czy innych kwestii, prosimy o kontakt telefoniczny +48 67 28 34 400 lub mailowy hotel-habenda@hotel-habenda.pl.
News list
Zmiany godzin otwarcia basenu
3/12/2024
Zmiany dotyczą tylko marca.
OFERTA STUDNIÓWKOWA 2024
9/15/2023
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą studniówkową.
Szkolenia i konferencje w Habendzie
3/24/2023
Profesjonalnie wyposażone sale konferencyjne – sprzęt multimedialny, odpowiednie oświetlenie, klimatyzacja, możliwość zaciemnienia sali, wygodne meble.
WIELKANOC 7-10.04.2023
2/16/2023
Pobyt wielkanocny na wsi.
IMPREZA WALENTYNKOWO-KARNAWAŁOWA
1/13/2023
Romantyczna kolacja walentynkowa + impreza karnawałowa
PRZERWA ŚWIĄTECZNA
12/15/2022
Zapraszamy od 2 stycznia.
LATO NA TALERZU
7/15/2022
Comber jagnięcy, puree z ziemiaków i jagód leśnych, młode warzywa
ZIMOWY DESER LODOWY
1/18/2022
Lody kajmakowo-rumowe
PRZERWA ŚWIĄTECZNA 22 GRUDNIA - 6 STYCZNIA
12/21/2021
MENU A'LA CARTE JESIEŃ/ZIMA
11/9/2021
Wielkopolkie smaki, dziczyzna, dania wege i wega - zapraszamy.